De dagen worden langer, de lente kondigt zich aan, de vogels fluiten en frisgroene plantjes komen te voorschijn. Toch gaat de komst van de lente vaak gepaard met lentemoeheid of voorjaarsmoeheid. Tegen het einde van de winter lopen veel mensen tegen het einde van hun reserves, veel stress zorgt voor vermoeidheid, slecht slapen.

 

Wat kan je hier tegen doen? Ik geef je alvast enkele tips waarmee je aan de slag kan.

 

  • Vermijd geraffineerde suiker, suiker doet je suikerspiegel in je bloed heel snel stijgen, maar ook snel dalen, hierdoor krijg je een dipje en ga je terug naar suikers grijpen. Je komt hierdoor in een vicieuze cirkel terecht.
  • Beweeg minstens een half uur per dag. Door te bewegen krijg je meer energie en zorg je ook voor spieropbouw. 
  • Zorg voor voldoende slaap. 1/3 van de bevolking slaapt slecht en nog veel meer mensen hebben een chronisch slaaptekort omdat ze te laat gaan slapen. Zorg voor regelmaat in je slaappatroon. Tijdens je slaap maak je groeihormoon aan en krijgen je organen en je hersenen een natuurlijk opknapbeurt.
  • Breng variatie in je voeding. Eet minstens 500 gr groenten per dag  en bij voorkeur 2 keer per dag groenten, vervang een broodmaaltijd door groenten.
  • Drink voldoende water, minstens 6 glazen water per dag.
  • Zorg voor voldoende me-time, dit wil niet zeggen even je social media raadplegen, maar leg even de smartphone weg.
  • Beperk de inname van koffie. Koffie geeft je een instant energie gevoel, maar kan ook voor de nodig stress zorgen in je lichaam. Denk eens na als je een kopje koffie drinkt, is het een gewoonte of heb je echt dat kopje koffie nodig. 
  • Wees positief. Positieve gedachten helpen je om veel krachtige in het leven te staan. Wees dankbaar voor de positieve dingen in het leven!
  • Zorg voor een lenteschoonmaak in je huis en in je lichaam, verwijder alle ballast en maak ruimte vrij voor energie. 

Vitality & Life organiseert van 5 tot 15 april een 10 dagen lentezuivering

deze tips komen uitgebreid aan bod 

Hoe verloopt het programma 

Het programma start met een korte test waarbij je inzicht krijgt in je eigen gezondheid en hoe het voor jou zal zijn om de overgang te maken naar het zuiveringsprogramma.

Je ontvangt een 10 dagen programma met boodschappenlijstje (enkele dagen voor de start) met een aantal recepten. Let wel op, dit is heel basic omdat we echt wel met pure voeding werken, dus zonder al te veel toevoegingen. 

Vanaf je startdag stuur ik je 10 dagen lang tips en aanmoedigingen voor het programma.

Heb je vragen over de zuivering en de producten die we gebruiken tijdens de zuivering, contacteer me vrijblijvend voor informatie. 

NIEUW 2019 – jij kiest zelf je startdatum